Obserwatorzy

niedziela, 14 lutego 2016

Liebster Award :)

Zostałam nominowana przez Bjork82 z bloga http://www.lalovo.blogspot.com/ :) Dziękuję bardzo :) Sprawiłaś mi wielką radość, zwłaszcza, że ostatnio trochę blog zarósł mi kurzem :)

Ale po kolei, najpierw odpowiedzi na pytania jakie zadała Bjork82:

1. Od czego zaczęła się Twoja przygoda z lalkami? Ktoś Cię zainspirował, wpadłaś na coś ciekawego w internecie, a może znalazłaś na strychu starą zakurzoną lalę?
Moja przygoda z lalkami zaczęła się na dobre w 2001 roku kupując Barbie Kayla Amazing Nails, potem szło już z górki. Inspiracją była moja babcia, która kolekcjonowała porcelanowe figurki aniołków.
2. Czy masz jedną ulubioną lalę w swojej kolekcji? Jeśli tak, która to panna?
Trudne pytanie, takowej ulubionej lalki nie mam, po troszę zajmuję się wszystkimi :)
3. Jedni zbierają porcelanki, inni - Barbie, jeszcze inni - Pullip, Dal, Blythe itp. Jaki jest Twój ulubiony rodzaj lalek?
Przeszłam przez Steffie, Sindy od Hasbro, Barbie, Monster High obecnie mam Pullipowate - Tangkou, Pullip, Taeyang i Dal oraz kilka porcelanowych :)
4. Dawanie porzuconym lalkom nowego życia to wyjątkowo wdzięczne zadanie. Czy udało Ci się kiedyś uratować jakąś biedną uszkodzoną lalę lub przeprowadzić metamorfozę starej podniszczonej panny?
Jedynie co zrobiłam to podratowałam włosy jednej lalce, rozczesując i zakręcając na wałki ze słomek i wsuwek :)
5. Czy imiona swoich lalek wybierasz spontanicznie, intuicyjnie, czy masz może na to jakąś metodę lub specjalny system?
Imiona lalek, zwłaszcza Pullipowych, wybieram pod wpływem chwili, np. po pierwszym skojarzeniu.
6. W jakich miejscach i sytuacjach najbardziej lubisz fotografować lalki - przy okazji prezentacji nowych ciuszków, w domu, inscenizując zdarzenia z lalkowego życia, a może podczas wycieczek w bliskie lub dalekie strony?
Najczęściej zdjęcia robię w domu, prezentując nowe uszytki lalkowe, inspirując się tym co zobaczę np. w internecie lub pod wpływem filmu, jak w przypadku stroju np. Białego i Czarnego Łabędzia z "Black Swan".
7. Czy byłaś kiedyś na jakimś spotkaniu lub zjeździe lalkowym? Jeśli tak, które z tych wydarzeń najmilej wspominasz?
Najmilej wspominam spotkanie w Gdańsku z grudnia 2015 roku, kiedy pewna para podeszła do stolika i  z ciekawą życzliwością zadawała pytania odnośnie kolekcji lalek. Było to bardo miłe zaskoczenie :)
8. Czy wygrałaś kiedyś jakąś lalę w candy/rozdawajce/giveaway/losowaniu/innej zabawie?
Niestety nie :(
9. Czy masz w swojej kolekcji jakiegoś "lalka" - chłopaka?
Tak - Taeynaga Timulusa - obecnie bezimiennego :)
10. Jaka lalka z dzieciństwa najbardziej zapadła Ci w pamięć? Czy masz ją jeszcze w domu?
Ulubioną lalką była dość duża (jak na 3-latkę - tak mi się wydawało), którą nazwałam "Gucio". Ubierałam "go" w swoje ubrania, buty. Lalki nie mam już, ale buciki mam do tej pory :)
11. Jaką radę dałabyś początkującemu kolekcjonerowi lalek?
Na pewno nie zniechęcać się opinią innych ludzi. W hobbym chodzi o to, by sprawiało radość :) 

Zasady:
1. Dziękujemy osobie, która nas nominowała i podajemy link do jej blogu.
2. Umieszczamy post i obraz nagrody na swoim blogu.
3. Odpowiadamy na 11 zadanych pytań.
4. Nominujemy 5 kolejnych blogów z mniejszą niż 200 listą obserwujących.
5. Tworzymy 11 pytań.
6. Umieszczamy je w swoim poście.
7. Informujemy osoby, które zostały wybrane.

Lista nominowanych blogów:


Moje pytania: 
  1. Od kiedy kolekcjonujesz lalki?
  2. Jakie lalki miałaś oraz masz w swojej kolekcji?
  3. Jak przechowujesz swoje lalki?
  4. Jak często przeglądasz aukcje, strony internetowe o tematyce lalkowej?
  5. Jak na lakowe hobby reagują bliscy, znajomi, przypadkowe osoby, np. podczas spotkań lalkowych
  6. Jak często kupujesz lalki?
  7. Czy zostawiasz lalki w oryginalnych strojach, przebierasz czy robisz OOAK?
  8. Czy masz dioramę, domek dla lalek?
  9. Czy stwarzasz miniaturowe akcesoria dla lalek, np. książki?
  10. Wolisz szyć samodzielnie czy kupować gotowe ubranka dla lalek?
  11. Co najbardziej lubisz w kolekcjonowaniu lalek?

Serdecznie zapraszam do udziału w zabawie :)  

10 komentarzy :

  1. O kurczę, pierwsza lalka- i od razu o takim pięknym moldzie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo się cieszę, że wzięłaś udział w zabawie! Super fajnie czytało się odpowiedzi na pytania! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kayla Amazing - marzenie... ;DDD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zastanawiałam się nad kilkoma innymi lalkami, ale koniec końców, drogą eliminacji, wybrałam taką, która była mało spotykana :)

      Usuń
  4. Miło przeczytać o Tobie i poznać się bliżej:))) Dziękuję też za nominowanie do tej nagrody! Przepraszam, że dopiero teraz odpowiadam, ale strasznie mi ostatnio czas ucieka :-) Niedługo odpowiem na pytania. Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie również czas ucieka przez palce ;) Pozdrawiam :)

      Usuń